Amit a Turbóról tudni kell
A gépjárművek turbói gondosan, precízen megtervezett alkatrészek a várható maximális igénybevételt is kifogástalanul kell teljesíteniük. Ezen tény figyelembe vételével megállapítható, hogy a turbó hibák igen csak elenyésző 10 % ered természetes alkatrész elhasználódás, kopás miatt.
A keletkező meghibásodások a NEM RENDELTETÉS SZERŰ használat miatt, vagy más motorikus alkatrész meghibásodása okán következik be.
A mai modern úgynevezett változó geometriás turbóknál a leg gyakoribb hiba a geometria leragadás amit a bekerülő, lerakódó korom okoz, ami a csak városban rövid távokon használt járműveknél jellemző.
Megoldás lehet, ha legalább 3-400 km-en ként egyszer egy hosszabb (minimum 40-50 km) autópályás utat beiktatunk és kerüljük a rövid (10 km alatti) utakat, jó minőségű üzemanyagot tankolunk és az adott járműhöz tervezett megfelelő Motorolaját használjuk.
A gépjárművek turbói használat közben igen magas akár 30.000 fordulaton is pörögnek.
Ezért nagyon fontos a megfelelő kenés.
A magas fordulatszám következtében a turbók 3-400 fokos üzemi hőmérsékleten működnek.
Gyakori üzemeltetési hiba, hogy 50-100 km vagy több folyamatos autópályás használat után a gépjárművel megállva a motort leállítjuk minek következtében a felforrósodott turbó alkatrészek összesülnek.
Huzamosabb használat után a leállítás előtt alapjáraton járassuk az autó motorját.
Gyakori felhasználói hiba a még nem üzem meleg gépjárművel nagygáz és hadd szóljon J
Csak üzemmeleg motorral tapossuk a gázpedált.