Turbó kisokos

Amit a Turbóról tudni kell​

A gépjárművek turbói gondosan, precízen megtervezett alkatrészek a várható maximális igénybevételt is kifogástalanul kell teljesíteniük. Ezen tény figyelembe vételével megállapítható, hogy a turbó hibák igen csak elenyésző 10 % ered természetes alkatrész elhasználódás, kopás miatt.

A keletkező meghibásodások a NEM RENDELTETÉS SZERŰ használat miatt, vagy más motorikus alkatrész meghibásodása okán következik be.

A mai modern úgynevezett változó geometriás turbóknál a leg gyakoribb hiba a geometria leragadás amit a bekerülő, lerakódó korom okoz, ami a csak városban rövid távokon használt járműveknél jellemző.

Megoldás lehet, ha legalább 3-400 km-en ként egyszer egy hosszabb (minimum 40-50 km) autópályás utat beiktatunk és kerüljük a rövid (10 km alatti) utakat, jó minőségű üzemanyagot tankolunk és az adott járműhöz tervezett megfelelő Motorolaját használjuk.

A gépjárművek turbói használat közben igen magas akár 30.000 fordulaton is pörögnek.

Ezért nagyon fontos a megfelelő kenés.

A magas fordulatszám következtében a turbók 3-400 fokos üzemi hőmérsékleten működnek.

Gyakori üzemeltetési hiba, hogy 50-100 km vagy több folyamatos autópályás használat után a gépjárművel megállva a motort leállítjuk minek következtében a felforrósodott turbó alkatrészek összesülnek.

Huzamosabb használat után a leállítás előtt alapjáraton járassuk az autó motorját.

Gyakori felhasználói hiba a még nem üzem meleg gépjárművel nagygáz és hadd szóljon J

Csak üzemmeleg motorral tapossuk a gázpedált.

Kövess vagy oszd meg, ha tetszett
Facebook